Currently we're experiencing troubles with our servers
Learn more

Blogs & articles about business, technology and people.

  • 12 June 2019

    Voys as an open organization: sharing is caring

    You might recognize this situation: a couple of colleagues return from a meeting. You’re curious about what they discussed. The meeting was about finance and you don’t really have anything to do with that team. But, if you ask them about it, you don’t get a clear answer. No secrets please A situation as described above wouldn’t happen at Voys….

  • 11 June 2019

    The many advantages of a phone system in the cloud

    Let’s start with the basics: what is VoIP? Voice Over Internet Protocol, that’s where VoIP stands for. You could also say VoIP means telephony via the internet. And that is exactly what Voys offers: a phone system in the cloud. To be able to use VoIP technology, a phone needs a specific piece of software and it has to be…

  • 15 May 2019

    Get the most out of Freedom, your online phone system

    The heroes on our support team know there are some Freedom features which you’re not familiar with yet. This blog is to show you a few examples of the features that make Freedom unique. Freedom to move At a lot of offices, there are more than one phone around. Maybe there’s a phone on your desk and there’s also a…

  • 15 May 2019

    Tools and software for the future workspace

    To be able to work remotely, you need a communication foundation. That starts with your email and your calendar. We use the G Suite by Google for this. This tool gives you access to your documents, your calendar and your email from anywhere because it is all stored in the cloud. Not many tools make collaborating this easy, because you…

  • 11 April 2019

    Fünf Tipps um in eine Cloud-Telefonzentrale zu wechseln

    Immer mehr Betriebe wechseln zu einer Telefonanlage in der Cloud. Obwohl es kinderleicht ist, verläuft nicht jeder Wechsel reibungslos. In der Praxis haben wir immer mal wieder Situationen, wo ein paar offensichtliche, aber wichtige Punkte vergessen werden. Ein paar dieser Punkte haben wir für sie aufgeschrieben. Nutzen sie sie! 1. Überprüfen sie, ob sie genug Bandbreite zur Verfügung haben. Bei…

  • 29 March 2019

    VoIP Telefonie ist Ortsunabhängig

    Aber das Geschäft läuft weiter und sie haben im Moment keinen der ihren Job übernehmen kann. Ferien sind auch noch nicht. Aber sie können morgen schon im Flugzeug sitzen auf dem Weg zu ihrem Traumort. Ihre Kunden werden aber nicht merken, dass sie 4000 Kilometer weiter weg sind und denken dass sie sie in ihrem Büro erreichen. Das ist alles…

  • 19 March 2019

    Cloud Telefonie versus VoIP Telefonie

    Unternehmen und die Geschäftswelt an sich haben sich in den letzten Jahren verändert. Während sie früher alle hände voll zu tun hatten mit den Kernaspekten des Geschäfts, wie organisieren, aktivieren, reagieren, ist dies mittlerweile nicht mehr genug. Neue Medien nehmen eine immer wichtigere Rolle ein wenn es um Unternehmen geht. Auf der anderen Seite werden natürlich immer mehr Prozesse automatisiert,…

  • 14 March 2019

    5 Gründe warum Cloud Telefonie ein MUSS ist für Unternehmer

    1. Überall erreichbar Cloud Telefonie, oder auch Voice over IP, bedeutet telefonieren über das Internet: Anstatt eines gewöhnlichen Telefonkabels stecken sie ein Internetkabel in ihr Telefon. Diese Art des Telefonierens wird immer mehr zur Norm, auch weil das Internet schneller und zuverlässiger ist, als noch vor 5 Jahren. Der größte Vorteil des telefonierens über das Internet ist, dass sie nicht…

  • cloud