Voys as an open organization: sharing is caring

Maya van der Schuit
on 12 June 2019

You might recognize this situation: a couple of colleagues return from a meeting. You’re curious about what they discussed. The meeting was about finance and you don’t really have anything to do with that team. But, if you ask them about it, you don’t get a clear answer. No secrets please A situation as described above wouldn’t happen at Voys….

Read more


The many advantages of a phone system in the cloud

Maya van der Schuit
on 11 June 2019

Let’s start with the basics: what is VoIP? Voice Over Internet Protocol, that’s where VoIP stands for. You could also say VoIP means telephony via the internet. And that is exactly what Voys offers: a phone system in the cloud. To be able to use VoIP technology, a phone needs a specific piece of software and it has to be…

Read more


Tools and software for the future workspace

Maya van der Schuit
on 15 May 2019

To be able to work remotely, you need a communication foundation. That starts with your email and your calendar. We use the G Suite by Google for this. This tool gives you access to your documents, your calendar and your email from anywhere because it is all stored in the cloud. Not many tools make collaborating this easy, because you…

Read more


Get the most out of Freedom, your online phone system

Maya van der Schuit
on 15 May 2019

The heroes on our support team know there are some Freedom features which you’re not familiar with yet. This blog is to show you a few examples of the features that make Freedom unique. Freedom to move At a lot of offices, there are more than one phone around. Maybe there’s a phone on your desk and there’s also a…

Read more


Fünf Tipps um in eine Cloud-Telefonzentrale zu wechseln

Maya van der Schuit
on 11 April 2019

Immer mehr Betriebe wechseln zu einer Telefonanlage in der Cloud. Obwohl es kinderleicht ist, verläuft nicht jeder Wechsel reibungslos. In der Praxis haben wir immer mal wieder Situationen, wo ein paar offensichtliche, aber wichtige Punkte vergessen werden. Ein paar dieser Punkte haben wir für sie aufgeschrieben. Nutzen sie sie! 1. Überprüfen sie, ob sie genug Bandbreite zur Verfügung haben. Bei…

Read more


VoIP Telefonie ist Ortsunabhängig

Maya van der Schuit
on 29 March 2019

Aber das Geschäft läuft weiter und sie haben im Moment keinen der ihren Job übernehmen kann. Ferien sind auch noch nicht. Aber sie können morgen schon im Flugzeug sitzen auf dem Weg zu ihrem Traumort. Ihre Kunden werden aber nicht merken, dass sie 4000 Kilometer weiter weg sind und denken dass sie sie in ihrem Büro erreichen. Das ist alles…

Read more


Cloud Telefonie versus VoIP Telefonie

Maya van der Schuit
on 19 March 2019

Unternehmen und die Geschäftswelt an sich haben sich in den letzten Jahren verändert. Während sie früher alle hände voll zu tun hatten mit den Kernaspekten des Geschäfts, wie organisieren, aktivieren, reagieren, ist dies mittlerweile nicht mehr genug. Neue Medien nehmen eine immer wichtigere Rolle ein wenn es um Unternehmen geht. Auf der anderen Seite werden natürlich immer mehr Prozesse automatisiert,…

Read more


5 Gründe warum Cloud Telefonie ein MUSS ist für Unternehmer

Maya van der Schuit
on 14 March 2019

1. Überall erreichbar Cloud Telefonie, oder auch Voice over IP, bedeutet telefonieren über das Internet: Anstatt eines gewöhnlichen Telefonkabels stecken sie ein Internetkabel in ihr Telefon. Diese Art des Telefonierens wird immer mehr zur Norm, auch weil das Internet schneller und zuverlässiger ist, als noch vor 5 Jahren. Der größte Vorteil des telefonierens über das Internet ist, dass sie nicht…

Read more